Często zadawane pytania

W tej sekcji znajdą Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące zamków hotelowych Be-Tech oraz systemu jednego klucza. Jeżeli nie znaleźli Państwo wyczerpującej odpowiedzi na nurtujące Państwa pytanie prosimy o kontakt. Postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości.

Część drzwi do pokoi w moim hotelu jest "lewych", część "prawych". Czy ma to jakiś wpływ na wybór zamków?

Wszystkie modele zamków hotelowych Be-Tech mogą być zainstalowane zarówno na drzwiach lewych jak i prawych. Przy składaniu zamówienia i wyborze modelu zawsze prosimy o określenie stronności drzwi, tak abyśmy mogli dostarczyć dobrą liczbę zamków lewych i prawych. Jesteśmy w stanie przygotować zamek do montażu na drzwiach o innej stronności w kilka minut, więc nawet przy pomyłce w zamówieniu nie jest to dużym problemem.

Korzystam obecnie z zamków na karty magnetyczne. Czy tymi samymi kartami mogę obsługiwać zamki Be-Tech?

Nie. Zamki hotelowe Be-Tech otwierane są przy pomocy kart Mifare (13,56 MHz) i inne karty nie będą z nimi współpracowały. Dodatkowo, ze względów bezpieczeństwa, karty pracujące w systemie jednego klucza Be-Tech są chronione kluczem bezpieczeństwa. Dzięki temu jedynie autoryzowane karty Mifare mogą pracować z zamkami hotelowymi Be-Tech.

Jak często trzeba wymieniać baterie w zamkach hotelowych?

Wiele zależy od sposobu użytkowania – jak często drzwi są otwierane oraz jakie baterie zostały zastosowane. Po włożeniu nowych baterii zamek hotelowy będzie pracował maksimum dwa lata. Zalecamy jednak wymianę baterii co 12 miesięcy. Przy niskim poziomie baterii zamek może być otworzony jeszcze około 100 razy. Dodatkowo, niski stan baterii jest sygnalizowany przy pomocy diody i sygnału dźwiękowego.

Jaka jest żywotność zamków hotelowych Be-Tech?

Do miliona cykli (jeden pełny cykl to odczyt karty, otworzenie zamka i naciśnięć klamki). Zakładając, że drzwi do pokoju hotelowego otwierane są 50 razy dziennie, żywotność zamków wyniesie ponad 50 lat.

Jaka jest gwarancja na zamki Be-Tech? Jak wyglądają naprawy po upływie okresu gwarancji?

Wszystkie zamki hotelowe Be-Tech objęte są trzyletnią gwarancją. Po upływie okresu gwarancji, naprawy wykonywane są odpłatnie, istnieje również możliwość zamówienia części zamiennych do zamków hotelowych.

Czy do korzystania z oprogramowania BIS hotel potrzebny jest dedykowany serwer?

Nie. Oprogramowanie może być zainstalowane lokalnie, np. na komputerze recepcyjnym, który wykorzystywany jest do meldowania gości i wystawiania kart. Oprogramowanie może również pracować w konfiguracji klient – serwer,w której kilka instancji programu korzysta ze wspólnej bazy danych.

Korzystam z oprogramowania hotelowego firmy XYZ. Czy zamki hotelowe Be-Tech będą współpracowały z tym programem?

W tej chwili zamki hotelowe Be-Tech są zintegrowane z następującymi systemami hotelowymi: DM Plaza, Chart, LSI, SOHO. Jeżeli korzystasz z któregoś z tych programów, to zamki hotelowe Be-Tech będą z nim współpracowały. Jeżeli korzystają Państwo z innego rozwiązania lub chcą Państwo zintegrować zamki hotelowe Be-Tech z autorskim rozwiązaniem, dostarczamy niezbędne do tego biblioteki programistyczne.

Czy wszystkie zamki w obiekcie mogą być otwierane jednym kluczem mechanicznym (tzw. Master Key)?

Tak. Zamki hotelowe Be-Tech w obrębie jednego obiektu mogą być otwierane tym samym kluczem mechanicznym. Jeżeli są Państwo zainteresowani takim systemem prosimy o zgłoszenie tego przy składaniu zamówienia. Drugą opcją jest dedykowany klucz mechaniczny (inny) dla każdego z zamków. Niezależnie od wyboru rodzaju klucza mechanicznego, zamki hotelowe Be-Tech pracujące w jednym obiekcie mogą być otwierane przy pomocy jednej karty menadżera hotelu.

Co jeżeli gość zgubi kartę do pokoju?

Zgubioną kartę można anulować i wydać jej duplikat. Przy wydaniu duplikatu, zgubiona karta traci ważność i nie otworzy pokoju, do którego była przypisana.

Mam zamontowane zamki mechaniczne, chciałbym zmienić je na zamki elektroniczne. Jak najlepiej to zrobić?

Możliwości są dwie:

  • Zamek nakładkowy Be-Tech Oslo na istniejące drzwi – montowany jest na wkładkę bez konieczności jej wymiany i nawiercania nowych otworów oraz montażu całego zamka na drzwiach
  • Wykonanie nowych otworów i montaż standardowego (wpuszczanego) zamka hotelowego na drzwiach hotelowych

Nie zawsze da się zamontować zamek nakładkowy na istniejące drzwi. Wówczas konieczne jest wywiercenie nowych otworów i montaż zamka wpuszczanego. Szczególnie dobrze sprawdza się w tej sytuacji zamek hotelowy Berlin, który ze względu na trochę większy rozmiar zakrywa dziury po starych zamkach mechanicznych.

Na co powinienem zwrócić uwagę przy zamawianiu drzwi do pokoi hotelowych?

Zamawiając drzwi wygodnie jest poprosić dostawcę o przygotowanie otworów pod wybrany model zamka. Przyspieszy to i usprawni proces instalacji zamków hotelowych. Szablony wiercenia dla poszczególnych modeli dostępne są na stronie zamków hotelowych.

Czy zamki hotelowe i zamki do szafek mogą być obsługiwane przy pomocy tej samej karty?

Tak. Na tym właśnie polega system jednego klucza – gość ma dostęp do swojego pokoju oraz pozostałych atrakcji oferowanych przez hotel korzystając z jednej karty. Uprawnienia dostępu są programowane przez recepcjonistę przy pomocy oprogramowania hotelowego.

Chciałbym, żeby personel sprzątający miał dostęp do pokoju jedynie w wybranych godzinach. Czy jest to możliwe?

Tak. Programując kartę personelu ustala się godziny w których mogą one otwierać pokój. Jeżeli gość zamknie zamek od środka, to personel sprzątający nie będzie mógł otworzyć zamka kartą nawet w ustalonych godzinach. Inne uprawnienia ma natomiast karta menadżera, która ze względów bezpieczeństwa, otwiera wszystkie zamki w obiekcie, nawet jeżeli są zamknięte od środka.

Czy mogę wypożyczyć zamek do testów / przymierzenia do drzwi? Czy robicie prezentacje systemu jednego klucza / zamków hotelowych?

Tak. W celu omówienia szczegółów prosimy o kontakt

Czy zamki mechaniczne nie są bezpieczniejsze niż zamki elektroniczne?

Nie. Karty Mifare, które wykorzystywane są w systemie jednego klucza Be-Tech są praktycznie nie do skopiowania, więc stosowanie elektronicznych zamków hotelowych na kartę eliminuje możliwość podrobienia klucza. Co więcej, w przypadku zgubienia lub kradzieży karty, może ona zostać zablokowana i nie będzie otwierała drzwi do pokoju. Po wymeldowaniu gościa z pokoju jego karta traci ważność i nie może być użyta aż do ponownego zaprogramowania. Zamki hotelowe Be-Tech wyposażone są w pamięć, w której rejestrowane są ostatnie zdarzenia (kto otwierał zamek, o której godzinie, itd.). Eliminuje to całkowicie możliwość otworzenia drzwi bez pozostawienia po sobie śladów.

Czy zamki hotelowe Be-Tech mogą być montowane na zewnątrz pomieszczeń?

Zamek hotelowy Be-Tech Berlin jest wodoodporny i może być montowany na zewnątrz. Podana temperatura pracy zamków (-10 do +50 stopni Celsjusza) dotyczy elektroniki i baterii, które znajdują się w wewnętrznej części zamka, przez co nie są narażone na bezpośrednie działanie niskich temperatur nawet w okresie zimowym. Montując zamek na drzwiach zewnętrznych trzeba się jednak liczyć z częstszymi konserwacjami zamka ze względu na mniej przyjazne warunki pracy (wilgoć, kurz, itd.).